۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۳۸۰۹

پنجمین اجلاسیه اساتید مدارس حوزه علمیه قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ پنجمین اجلاسیه اساتید مدارس حوزه علمیه قم صبح امروز در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد.
همايش
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین اجلاسیه اساتید مدارس حوزه علمیه قم، امروز صبح با سخنرانی حضرت آیت‌الله نوری همدانی، از مراجع تقلید و با حضور مدیر، معاون آموزش و اساتید مدارس حوزه علمیه قم برگزار شد.

براساس این گزارش، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، در ابتدای سخنان خود با بیان این‌که هیچ شغلی پر برکت‌تر و با فضیلت‌تر از شغل طلبگی نیست، فضیلت طلبگی را براساس فرهنگ اهل بیت، مهم ارزیابی کرد.

این مرجع تقلید به مجاهدت مجاهدین اسلام و علم علمای اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: مجاهدین با قدرت شمشیر و بازو از اسلام حفاظت می‌کنند و علما با منطق و قلم در نشر اسلام کوشا هستند.

وی در ادامه خواستار راه‌اندازی دروس تفسیر مقارن و تاریخ مقارن در حوزه علمیه شد. 

در ادامه حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون آموزش حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه ویژه استادی در مدارس علمیه، گفت: ضروری است که به جایگاه استادی و شاگردی در مدارس علمیه توجه ویژه‌ای شود.

 وی همچنین بر اعزام اساتید برجسته به شهرستان‌ها تأکید کرد و افزود: حوزه‌های شهرستان‌ها به دلیل فقدان اساتید برجسته، دچار مشکلاتی شده‌اند.

حجت‌الاسلام عباسی بر تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها، زمینه تقویت حوزه‌ علمیه قم را فراهم خواهد کرد.

در ادامه این اجلاسیه، حجج اسلام والمسلمین افخمی، صرفی و مردانی به بیان مشکلات موجود در مدارس علمیه قم پرداختند و راه‌کارهایی را برای رفع آن ارائه دادند.

در پایان این اجلاسیه، با اهدای جوایزی از استادان نمونه مدارس حوزه علمیه قم تجلیل شد.

گفتنی است، پنجمین اجلاسیه اساتید مدارس حوزه علمیه قم، صبح پنجشنبه، 24 اردیبهشت‌ماه، در تالار مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد.
ارسال نظرات