۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۶۷۴
احمدی نژاد:

دولت به خاطر انتخابات، از خدمتگزاری فرو گذاری نمی‌کند / دلایل سیاه نمایی علیه دولت را تشریح خواهم کرد

خبرگزاری رسا ـ احمدی‌نژاد امروز در جمع خبرنگاران گفت:‌ دولت نهم بر خلاف دولت‌های گذشته تا لحظه و دقیقه آخری که مردم ریییس جمهور تعیین کنند، به خدمتگزاری خود ادامه می‌دهد.
دكتر احمدي نژاد
 
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، دکتر محمود احمدی‌نژاد، امروز در پایان جلسه هیأت وزیران با اشاره به این مطلب که روند تبلیغات انتخاباتی و نزدیکی به زمان انتخابات هیچ تأثیری در روند اجرایی قوه مجریه نخواهد داشت، گفت: وظیفه ما خدمت به مردم تا وقتی است که خود آنها تعیین کرده‌اند از این رو دولت تا دقیقه و ثانیه آخر بر خلاف گذشته که به خاطر انتخابات بسیاری از فعالیت‌ها را به حالت تعلیق در می‌آوردند، دست از تلاش بر نمی‌دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که عده‌ای سفرهای استانی دولت را و تصمیمات اتخاذ شده در این سفرها را زیر سؤال می‌برند، بیان داشت: سفرهای استانی جزء موضوعات بسیار خوبی بود که من پیش از انتخابات نهم وعده اجرایی‌کردن آن را دادم از همان زمان هم عده‌ای از افراد به این امر اعتقاد داشتند که این تصمیم دولت عملی نیست، این در صورتی است که امروز دولت 59 سفر استانی رابا موفقیت به اجرا گذاشته است.

رییس جمهور با تصریح این موضوع که این نوع سفرهای استانی دولت به شهرها به عنوان یک الگوی حکومتی در کشورها در حال مطرح‌شدن است، اظهار داشت: این مسأله امروز برای بسیاری از حکومت‌ها به اثبات رسیده که نمی‌توان بدون ارتباط عاطفی با مردم، کشور را مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: کسانی که برای خدمت، حکومت را می‌خواهند، نمی‌توانند بدون ارتباط با مردم زندگی کنند و امیر مؤمنان(ع) در این‌باره می‌فرماید حاکمان نمی‌توانند بدون مردم زندگی کنند.

رییس جمهور کاهش بروکراسی اداری را یکی از امتیازات سفرهای استانی برشمرد و یادآورشد: بروکراسی حاکم بر جوامع یکی از موانع رشد متوازن و اجرای عدالت است، سفرهای استانی بروکراسی را استحاله می‌کند و دولت توانسته با اجرای سفرهای استانی بروکراسی را مهار کند.

وی ادامه داد: همچنین دولت با سفرهای استانی موفق می‌شود، تصمیمات اتخاذ شده خود را مطالبه کند و روند اجرایی را کنترل کند.

احمدی‌نژاد خاطر‌نشان کرد: من تا کنون هیچ شخصی را ندیده‌ام بتواند حتی یکی از تصمیم‌های اتخاذ شده در سفرهای استانی را زیر سؤال ببرد.

وی از سوی دیگر با اشاره به این‌که یک ماه باقی‌مانده تا انتخابات یک دهم یک سال و یک شصتم برنامه پنج ساله کشور است، اضافه کرد: روند فعالیت کشور در یک ماه باقی‌مانده انتخابات روند عادی خود را دارد و ما تنها از همان ساعاتی که رسانه ملی برای تبلیغات انتخابات دهم ریاست جمهوری برای نامزدهای انتخاباتی قرار داده استفاده خواهیم کرد، با آن‌که در آستانه انتخابات در نشست خبری دلیل هجمه‌های کم‌سابقه به دولت در ماه‌های گذشته را توضیح خواهیم داد.

وی درباره اولویت‌دادن سفر استانی به کرمان نسبت به استان سمنان گفت: از آنجایی که یکی از اعضای هیأت دولت اهل سمنان است، هم در این سفر و هم در سفر استانی دور اول برای رفع این شبهه که دولت به سبب این موضوع سفر به سمنان اولویت نداشته است، آخرین سفر هیأت دولت به سمنان است و هیآت دولت به زودی به کرمان خواهد رفت.

وی در پاسخ به این سؤال که نظرتان درباره مهلت پیشنهاد‌شده از سوی دولت اوباما برای گفت‌وگو با ایران که تا اکتبر است، چیست، گفت: از این موضوع اطلاعی نداشتم؛ اما خیلی مهم نیست. ما پاسخ آنها را خواهیم داد؛ اما با این ادبیات مخالفیم، آنها مهلت را برای خود گذاشته‌اند و گر‌نه نمی‌توانند برای ما تعیین تکلیف کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا نمی‌خواهید طبق قول داده شده، اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام کنید، تصریح کرد: من قبلاً نیز این موضوع را تذکر داده بودم که اگر این افراد از کار خود دست بر ندارند، آنها را به مردم معرفی خواهم کرد؛ در عین حال دیدید که به آن هم عمل کردم و موردی که در نظرآباد دیدم به مردم اعلام کردم، اسامی دیگر این افراد در قوه قضاییه نیز هست و شما می‌توانید به آن رجوع کنید.
ارسال نظرات