۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۳۰۴۶
رییس ستاد انتخابات گلستان:

مردم پشتوانه قدرت و حاکمیت در نظام هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: مردم پشتوانه قدرت و حاکمیت در نظام هستند.
رييس ستاد انتخابات گلستان
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، فتح الله نوری، رییس ستاد انتخابات گلستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با گذشت سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به طور میانگین هرساله یک انتخابات در کشور برگزار شد و فلسفه برگزاری این انتخابات دیدگاه حضرت امام خمینی ( ره) بود که مردم را پشتوانه قدرت و حاکمیت نظام می دانستند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب نگاه دقیقی بر مشارکت مردم در تعیین سرنوشت داشته است.

رییس ستاد انتخابات گلستان ادامه داد: در 12 بهمن سال 57 حضرت امام (ره) وارد ایران شدند و در 22 بهمن انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و ده روز پس از پیروزی انقلاب امام به وزارت کشور وقت رفت و برای اینکه مردم حکومت دلخواه خود را انتخاب کنند بر برگزاری رفراندوم تأکید کرد.

نوری خاطر نشان کرد: در 12 فروردین سال 58 اولین انتخابات در ایران برگزار شد و مردم در آن حضور حداکثری داشتند و 2/98 درصد از آنها به جمهوری اسلامی رأی آری دادند.

وی افزود: در سی انتخابات گذشته مردم ایران با هوشیاری و دقت مشارکت خوبی داشتند و همواره آمار حضور مردم در کشور از سایر کشورهای دنیا بالاتر بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با اشاره به این‌که این استان کلکسیونی از فرق و اقوام مختلف است اظهار داشت: مردم استان همواره در همه عرصه ها با اتحاد و انسجام مشارکت خوبی داشته اند و میانگین حضور آنها از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

نوری گفت: اکنون که دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین میاندوره ای خبرگان رهبری پیش رو است، طبق برنامه زمانبندی ثبت نام از نامزدهای خبرگان انجام شده و هیأت های اجرایی نیز در شهرستان ها تشکیل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 13 نفر برای خبرگان رهبری نامزد شده اند که 6 نفر آنها بومی و 7 نفر غیربومی هستند و در مرحله بررسی صلاحیت قرار دارند.

وی ضمن تأکید بر توجه به قانونگرایی و رعایت آن خاطرنشان کرد: قانونگرایی صرفاً مختص مجریان نیست بلکه نامزدها و مردم نیز باید قانون را رعایت کنند و حاکمیت اخلاق انتخاباتی را سرلوحه کار خود قرار دهند و فضایی ایجاد کنند که از بداخلاقی های انتخاباتی جلوگیری شود.

نوری رقابت سالم را بحثی جدی دانست که باید به آن پرداخته شود و فضای لازم برای ایجاد شور و شوق و حضور حداکثری مردم نیز تدارک دیده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان اظهار داشت: در انتخابات گذشته چهار هزار میلیون ریال تجهیزات خریداری شد که همه آنها در خدمت دولت الکترونیک بکار گرفته شد و امسال هم از سوی وزارت کشور جهت تجهیز و تکمیل امکانات مبلغ سه هزار و 600 میلیون ریال دیگر هم تخصیص یافته است.

نوری با اشاره به این‌که یکی از وظایف هیأت های اجرایی بررسی شعب اخذ رأی است افزود: در دوره قبل هزار و 200شعبه اخذ رأی داشتیم که به نظر می رسد پاسخگوی نیاز استان و تعداد رأی دهندگان باشد لذا پس از بررسی هیأت های اجرای تعداد دقیق آن اعلام می شود.

وی افزود: تلاش شده که در هیأت های اجرایی از همه اقشار جامعه و از همه اقوام و مذاهب استفاده شود لیکن تجربه و تحصیلات دو ملاک مهم برای انتخاب اعضای هیأت های اجرایی هستند.
ارسال نظرات