۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۶۹۵

پروفسور مولانا با آیت الله شبستری دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ پروفسور حمید مولانا در سفر به زادگاه خود با آیت شبستری، نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی دیدار و گفنگو کرد.
آيت الله شبستري امام جمعه تبريز
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حمید مولانا در دیدار با‌ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: در داخل آمریکا، افکار ضد صهیونیستی خیلی زیاد است، منتها رسانه‌ها و هیئت حاکمه آمریکا به قدری محیط را مخدوش کرده‌اند که این صداها به خارج از مرزها تراوش نمی‌کند ولی زیرساخت‌های دولتی آمریکا در حال فروپاشی است و اگر ترکی ایجاد شود آمریکا از هم می‌پاشد.

وی ادامه داد: کنفرانس ژنو مظهر بیداری ملت‌ها شده است و حرف‌هایی که در چنین کنفرانسی زده شد، در سال‌های گذشته غیرممکن بود و این نشان از این است که وضع غرب در حال تلاطم است و نمی‌توانند خودشان را مدیریت کنند و در این میان اروپایی‌ها هم سعی می‌کنند که از آمریکا دوری گزینند.

وی افزود: ما در اینجا حس نمی‌کنیم که چقدر وضع موجود در آمریکا و اروپا خراب است در حالی که در آمریکا 8 میلیون نفر بیکار شده‌اند و صدمات روحی خیلی زیاد بر آنان وارد شده است و عارضه فقر مالی گریبانگیر آنها شده است و آمریکایی‌ها که خودشان در باتلاق افتاده‌اند، اختلاف را در غرب دامن می‌زنند و این فرصت بسیار بزرگی است که ما با شتاب، خودمان را جلو بیندازیم.
 
پروفسور مولانا گفت: من مدیون آب و خاک ایران و تبریز هستم و رسم و سنت ما ایجاب می‌کند که به سهم خودم در خدمت علم و دانش این مرز و بوم باشم.

امام جمعه تبریز افزود: اکنون صدای ایران و صدای مسلمانان، خیلی دولت‌ها را تحت تاثیر قرار داده است و صدای همین اصرار رئیس جمهور ما مبنی بر اینکه « ظلم حکومت نکند» در دنیا جا افتاده است.

آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این ملاقات با تمجید از خصوصیات و شخصیت علمی و اخلاقی پروفسور سید حمید مولانا گفت: تبریز شهر دانشگاهی بوده و جوانان آن تشنه علم و معرفت هستند.

آیت‌الله شبستری افزود: ایران با داشتن این همه عوامل پیشرفت و مزایای دینی، علمی و موقعیت جغرافیایی، قانون اساسی مترقی و رهبری واحد از همه جهات قابلیت پیشرفت داشته و می‌تواند در ردیف پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا محسوب شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دولت باید به کار فرهنگی بیشتر عنایت داشته باشد، خاطر نشان کرد: در مقابل هجمه‌های فرهنگی، ما روش‌های تقابل فرهنگی مناسب نداریم و باید با استفاده از ابزار روز و ساز و کار مناسب در این امر بیشتر جدیت و اهتمام شود.
ارسال نظرات